GDOC-2016-26661

Audición musical activa - [26661]


Curso: 2016-2017

Universidad de Zaragoza, Zaragoza

Titulación: Magisterio en Educación Primaria

Idioma: Español

Profesor(es): López Casanova, María Belén

Resumen: Breve presentación de la asignatura Audición Musical Activa, es una asignatura de 6 créditos ECTS que se desarrolla durante el primer cuatrimestre. Se realizan sesiones teóricas y sesiones prácticas a lo largo del periodo lectivo.  La asignatura se concibe como uno de los ejes básicos en la mención de Educación Musical. Se pretende dar al estudiante las herramientas necesarias para el desarrollo de la percepción y la expresión  musical  así  como  su  didáctica,  proyectándose  en  las  competencias  y  capacidades necesarias para su desarrollo eficaz en Educación Primaria. Además, en esta asignatura se fomenta la  sensibilización  del  estudiante  para  la  utilización  de  la  audición  musical  como  medio  de percepción y expresión en la etapa de Educación Primaria.  Se trata de una educación en y a través de la música para su adaptación a la Educación Primaria.   Programa de la asignatura Bloque I: La audición. Bloque II: Los diferentes estilos musicales Bloque III: La audición musical en la escuela. Escucha activa. Bloque IV: Trabajo de bibliografía pedagógica especializada.  

Abstract: Brief Introduction to the subject Active Music Listening is a 6 ECTS credits course to be taken in the first semester. Theoretical and practical sessions are held throughout the semester. This course is conceived as being one of the basics at the specialty in Music Education. It aims to provide students with the necessary tools for the development of perception and musical expression as well as its pedagogy and skills for an effective development in primary education. In addition, this course enhances student sensitivity for the use of music listening as a means of perception and expression in primary education level. This is an education in and through music to adapt in primary education.   Content Part I:   Auditory perception. Part II:  An overview of different musical styles. Part III: The musical audition at the school level. Active listening. Part IV: Specialized educational literature.  



Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.



Este registro pertenece a las colecciones:
Academic resources > Academic guides > guias-docentes-ciencias-sociales-juridicas > grados-ciencias-sociales-juridicas > grado-magisterio-educacion-primaria
Academic resources > Academic guides > Guías docentes: Curso 2016-2017



Back to search

Guide (english):
Download fulltextPDF
Guía (idioma español):
Download fulltextPDF
Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)