The effect of culture on the fertility decisions of immigrant women in the United States
Resumen: This paper examines whether culture plays a role in the number of children born. We use data on immigrant women who arrived in the United States when younger than age six. Since all these women grew up under the same laws, institutions, and economic conditions, then the differences between them by country of origin may be due to cultural differences. We identify the cultural effect, exploiting variations in the mean number of children born by country of origin, age, education level, and employment status. Results show that the home-country mean number of children born has a positive relationship to the number of children born of immigrants living in the US, suggesting that culture is important. Additionally, we extend this work to an analysis of both the decision to have children and the number of children born, finding again that culture appears to play a significant role.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.econmod.2017.10.006
Año: 2018
Publicado en: ECONOMIC MODELLING 70 (2018), 15-28
ISSN: 0264-9993

Factor impacto JCR: 2.056 (2018)
Categ. JCR: ECONOMICS rank: 93 / 363 = 0.256 (2018) - Q2 - T1
Factor impacto SCIMAGO: 1.039 - Economics and Econometrics (Q2)

Tipo y forma: Artículo (PostPrint)
Área (Departamento): Área Fund. Análisis Económico (Dpto. Análisis Económico)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2019-11-22-14:47:32)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2018-05-30, última modificación el 2019-11-22


Postprint:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)