Study of learning strategies and cognitive capacities in hearing and non-hearing pupils
Resumen: One very important matter in hearing-impaired pupils is to know whether they use different learning strategies to hearing pupils students. Similarly, knowing if they have the same cognitive capacities as their hearing peers is also interesting. Research was done to compare the cognitive capacities of hearing-impaired pupils to hearing pupils in years 4, 5 and 6 of primary education with the TEA1 test. In parallel, use of learning strategies by both pupil types was studied. The study sample was formed by 223 pupils aged between 9 and 12 years (distributed in the above three primary education years). The results barely showed any differences in cognitive capacities, but a significant difference was observed in study habits and using certain strategies between students with and without hearing impairments.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.sbspro.2017.02.189
Año: 2017
Publicado en: Procedia: social & behavioral sciences 237 (2017), 1196-1200
ISSN: 1877-0428

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Psicolog.Evolut.Educac (Dpto. Psicología y Sociología)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2018-10-25-08:51:05)

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2018-06-19, última modificación el 2018-10-25


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)