Creating public opinion and developing spatial citizenship through maps: the case of Zaragoza, Spain
Resumen: The current context of social transformation and urban changes increases the need for updated knowledge of living spaces. Citizens demand to have monitoring tools available applied to public actions affecting their local environment and neighbourhoods. Aware of this situation, geographers are in a position to provide these tools - urban thematic maps - to ensure citizen-geographical information interaction. The purpose of the present study was to investigate the efficacy of the GIS project Zaragoza map by map, in order to train, raise awareness, and empower citizens by using digital maps for their everyday urban space. Communicating by social networks involves generating public opinion trends on specific issues of daily life, such as transportation or public facilities, and thus, suggesting grassroots proposals for improving the built-up environment.
Idioma: Inglés
Año: 2017
Publicado en: European Journal of Geography 8, 5 (2017), 62-76
ISSN: 1792-1341

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Factor impacto SCIMAGO: 0.22 - Geography, Planning and Development (Q3)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/CSO2013-46863-C3-3-R
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica Ciencias Socia. (Dpto. Didác.Leng.y CC.HH.y SS.)
Área (Departamento): Área Geografía Humana (Dpto. Geograf. Ordenac.Territ.)


Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2019-07-09-12:22:10)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2018-08-17, última modificación el 2019-07-09


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)