GDOC-2017-26637

Dificultades de aprendizaje en matemáticas - [26637]


Curso: 2017-2018

Universidad de Zaragoza, Zaragoza

Titulación: Graduado en Magisterio en Educación Primaria

Idioma: Español

Profesor(es): ALBERTO ARNAL, BAILERA ; PABLO BELTRAN, PELLICER ; RAFAEL ESCOLANO, VIZCARRA ; Antonio González, Herrera ; JOSÉ MARÍA MUÑOZ, ESCOLANO

Resumen: Breve presentación de la asignatura En la asignatura se aborda el diagnóstico y tratamiento de dificultades de aprendizaje que aparecen en la enseñanza de la aritmética en educación primaria. Cada estudiante asiste a dos sesiones de clases semanales en el CEIP Recarte y Ornat, fuera del horario escolar, para realizar el seguimiento de un alumno de Educación Primaria que tiene dificultades de aprendizaje en matemáticas. El resto de las horas lectivas semanales se dedican a analizar los problemas de aprendizaje de los escolares y a preparar las correspondientes intervenciones didácticas.   Programa de la asignatura - Dificultades de aprendizaje de los alumnos de Educación Primaria relacionadas con la aritmética del número natural. - Diseño, desarrollo y evaluación de intervenciones didácticas para superar las dificultades de aprendizaje que poseen los alumnos de un colegio público de la ciudad de Zaragoza.

Abstract: Brief presentation of the subject In the course the diagnosis and treatment of learning difficulties that appear in the teaching of arithmetic in primary education is addressed. Each student attends two classes for week at CEIP (Childhood and Primary Education School) “Recarte and Ornat”, after school hours, to track a single primary school student with learning difficulties in mathematics. The rest of the weekly teaching hours are devoted to analyzing his/her learning problems and to prepare appropriate educational interventions.   Syllabus of the subject - Learning difficulties of the primary school student related with the natural-number arithmetic. - Design, development and assessment of didactical interventions to overcome the difficulties that pupils may encounter on the learning of arithmetics for a pupil at public primary school in the city of Zaragoza

Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.



Este registro pertenece a las colecciones:
Academic resources > Academic guides > guias-docentes-ciencias-sociales-juridicas > grados-ciencias-sociales-juridicas > grado-magisterio-educacion-primaria
Academic resources > Academic guides > Guías docentes: Curso 2017-2018



Back to search

Guide (english):
Download fulltextPDF
Guía (idioma español):
Download fulltextPDF
Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)