Text-to-Pictogram Summarization for Augmentative and Alternative Communication

Cabello, L. (Universidad de Zaragoza) ; Lleida, E. (Universidad de Zaragoza) ; Simon, J. (Universidad de Zaragoza) ; Miguel, A. (Universidad de Zaragoza) ; Ortega, A. (Universidad de Zaragoza)
Text-to-Pictogram Summarization for Augmentative and Alternative Communication
Financiación FP7 / Fp7 Funds
Resumen: Many people suffer from language disorders that affect their communicative capabilities. Augmentative and alternative communication devices assist learning process through graphical representation of common words. In this article, we present a complete text-to-pictogram system able to simplify complex texts and ease its comprehension with pictograms.
Idioma: Inglés
DOI: 10.26342/2018-61-1
Año: 2018
Publicado en: PROCESAMIENTO DEL LENGUAJE NATURAL 61 (2018), 15-22
ISSN: 1135-5948

Factor impacto SCIMAGO: 0.235 - Computer Science Applications (Q2) - Linguistics and Language (Q2) - Language and Linguistics (Q2)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/EC/FP7/610986/EU/IRIS: Towards Natural Interaction and Communication/IRIS
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/TIN2017-85854-C4-1-R
Tipo y forma: Article (Published version)
Área (Departamento): Área Lingüística General (Dpto. Lingüíst. Gral. e Hisp.)
Área (Departamento): Área Teoría Señal y Comunicac. (Dpto. Ingeniería Electrón.Com.)


Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes.


Exportado de SIDERAL (2020-07-29-20:20:23)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Articles > Artículos por área > Teoría de la Señal y Comunicaciones
Articles > Artículos por área > Lingüística General



 Record created 2018-09-27, last modified 2020-07-29


Versión publicada:
 PDF
Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)