Consumer Ethics and Family Relations: The Economic Side of Fathering
Resumen: Among contexts in which consumer ethics unfold, the family is a very relevant one because it holds a sizeable share of consumption decisions, and is intimately connected to the search and sustaining of a common life project. Based on interviews with 20 fathers cohabiting with their partners and children, we examine the role of the father in family consumption, including the progressive weakening of the breadwinner model in favor of more involved ways of male presence in the family. We explore whether fathers show any kind of ethical concern in their family consumption decisions and, if that is the case, whether those concerns are better understood through the lens of an ethics of care - as usually done in the case of mothers- or through the lens of virtue ethics - which is connected to consumers' projects and their search for the good life.
Idioma: Inglés
DOI: 10.15581/015.XXII.1.7-42
Año: 2019
Publicado en: Revista de Empresa y Humanismo 22, 1 (2019), 7-42
ISSN: 1139-7608

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Sociología (Dpto. Psicología y Sociología)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2019-08-28-09:56:11)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2019-03-14, última modificación el 2019-08-28


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)