A computer-assisted experiment to study the influence of the point spread function in the image formation process
Resumen: We present a new open experimental setup assisted with LabView to be used to teach the concept of the point spread function (PSF). The PSF describes the response of an image-forming system to a point object. The PSF concept is of fundamental importance in optics since the output of an image-forming system can be simulated as the convolution of the PSF with the input object. In this work, a new graphical user interface has been developed to obtain a real-time measure of the PSF and the corresponding images provided by different lenses and pupils with different sizes and shapes. From a didactical point of view, the proposed method allows students to interpret the results in a visual and heuristic way.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1088/1361-6404/aadce0
Año: 2018
Publicado en: EUROPEAN JOURNAL OF PHYSICS 39, 6 (2018), [8 pp.]
ISSN: 0143-0807

Factor impacto JCR: 0.861 (2018)
Categ. JCR: PHYSICS, MULTIDISCIPLINARY rank: 64 / 81 = 0.79 (2018) - Q4 - T3
Categ. JCR: EDUCATION, SCIENTIFIC DISCIPLINES rank: 34 / 41 = 0.829 (2018) - Q4 - T3

Factor impacto SCIMAGO: 0.441 - Physics and Astronomy (miscellaneous) (Q2)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO-FEDER/DPI2015-71256-R
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Óptica (Dpto. Física Aplicada)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2019-11-22-14:44:24)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2019-07-02, última modificación el 2019-11-22


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)