000084314 001__ 84314
000084314 005__ 20191105132836.0
000084314 0248_ $$2sideral$$a105871
000084314 037__ $$aART-2017-105871
000084314 041__ $$aeng
000084314 100__ $$0(orcid)0000-0001-6692-575X$$aPascual Oliva, Daniel$$uUniversidad de Zaragoza
000084314 245__ $$aStudents' attitude, competence and motivation in the use of the travel blog for the EFL classroom
000084314 260__ $$c2017
000084314 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted
000084314 5203_ $$aThis paper aims to explore the attitude of Spanish Secondary Education students as regards their competence in the use of the Internet in general and of (travel) blogs in particular. Issues such as students’ motivation to learn an L2 or students’ media literacy will also be discussed to frame the focus of the study. The sample of respondents includes learners enrolled in the first two years of Compulsory Secondary Education (ESO), and in the last stage of Secondary Education (Bachillerato). A questionnaire was accordingly administered to them to consider the appropriateness of, and to later decide the approach of, the teaching of English through the travel blog in the EFL classroom. Overall, results indicate that learners’ digital competence and generic awareness should be further developed towards a more functional and responsible use. Even so, learners positively view blogs as a valid resource that may help them improve in certain language skills and areas. and that may boost their motivation.
 
Este artículo explora la actitud de alumnos españoles de Educación Secundaria en relación a su competencia en el uso de Internet en general y de los blogs (de viajes) en particular. El foco de este estudio gira en torno a la motivación para aprender una segunda lengua y la alfabetización digital de los estudiantes. La muestra de encuestados incluye alumnos de los dos primeros cursos de la ESO y de la etapa de Bachillerato. Así pues, se les repartió un cuestionario para considerar si era apropiado enseñar inglés mediante blogs de viajes en la clase de ILF y decidir con qué enfoque hacerlo. En conjunto, los resultados indican que los estudiantes deben seguir desarrollando su competencia digital y conciencia de género de cara a un uso más funcional y responsable. Aun así, consideran los blogs como un recurso positivo para mejorar en ciertas destrezas y áreas del lenguaje, y que puede aumentar su motivación
000084314 536__ $$9info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO-FEDER/FFI2017-84205$$9info:eu-repo/grantAgreement/ES/UZ/UZ2017-HUM-03
000084314 540__ $$9info:eu-repo/semantics/openAccess$$aby-nc-nd$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
000084314 655_4 $$ainfo:eu-repo/semantics/article$$vinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
000084314 7102_ $$13004$$2345$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Filolog.Inglesa y Alema.$$cÁrea Filología Inglesa
000084314 773__ $$g26 (2017), 3-22$$pEncuentro$$tEncuentro$$x1130-7021
000084314 85641 $$uhttps://ebuah.uah.es/dspace/handle/10017/35120$$zTexto completo de la revista
000084314 8564_ $$s714962$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/84314/files/texto_completo.pdf$$yVersión publicada
000084314 8564_ $$s90141$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/84314/files/texto_completo.jpg?subformat=icon$$xicon$$yVersión publicada
000084314 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:84314$$particulos$$pdriver
000084314 951__ $$a2019-11-05-11:45:54
000084314 980__ $$aARTICLE