The impact of writing case studies: Benefits for students' success and well-being
Resumen: University professors often use case studies because they provide a fertile basis for the application of theoretical concepts to real world situations, enhancing student participation. The present correlational study aims to present social psychology's students from the University of Barcelona (UB) as active participants of their learning process through their work with case studies. Results demonstrate that students made significant learning through the writing of case studies, which has benefited their results in the final exam, course grades, and course's satisfaction.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.sbspro.2015.07.009
Año: 2015
Publicado en: Procedia: social & behavioral sciences 196 (2015), 47-51
ISSN: 1877-0428

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Psicología Social (Dpto. Psicología y Sociología)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2020-02-17-14:15:25)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2020-02-17, última modificación el 2020-02-17


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)