000095166 001__ 95166 000095166 005__ 20200908093240.0 000095166 037__ $$aTAZ-TFG-2020-3101 000095166 041__ $$aspa 000095166 1001_ $$aRamón García, Eduardo 000095166 24200 $$aIntervention proposal with ADHD students in the Physical Education area 000095166 24500 $$aPropuesta de intervención con alumnado TDAH en el área de Educación Física 000095166 260__ $$aZaragoza$$bUniversidad de Zaragoza$$c2020 000095166 500__ $$aThe present paper aims to present an intervention proposal for students with attention deficit hyperactivity disorder taking an approach focused on the field of physical education. More specifically, it will work on corporal expresion which generates great benefits for the students with ADHD. This proposal has been built up taking into account the curriculum used in Aragon and its content consists of general and specific objectives of the intervention proposal, the competences and contents that will be dealt with, the methodology used in its implementation, its evaluation tools and its grading criteria. This proposal will take up a whole trimester. during its definition, it has been necesary to learn about the specific caracteristics of this type of student, the causes of the disorder, its different treatments and its diagnostic procedure. In addition to this, it has also been necessary to learn about executive fuctions and Educational neuroscience. 000095166 506__ $$aby-nc-sa$$bCreative Commons$$c3.0$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ 000095166 520__ $$aEn este trabajo se plantea una propuesta de intervención para alumnos con Trastorno de Déficit de Atención e Hiperactividad desde el área de Educación Física, concretamente trabajando la expresión corporal, la cual aporta grandes beneficios a los alumnos con TDAH. Esta propuesta se realiza teniendo en cuenta el currículo aragonés. Se establecen los objetivos generales y específicos de la propuesta de intervención, las competencias y contenidos que se van a trabajar, la metodología mediante la cual vamos a trabajar, los instrumentos de evaluación y los criterios de evaluación y calificación. Esta propuesta tiene la duración de un trimestre completo. Para ello, se ha investigado acerca las características de este tipo de alumnos, cuáles son las causas de este trastorno, sus tratamientos, o su diagnóstico, además de las funciones ejecutivas y la neuroeducación.<br /> 000095166 521__ $$aGraduado en Magisterio en Educación Primaria 000095166 540__ $$aDerechos regulados por licencia Creative Commons 000095166 700__ $$aCid Romero, Esperanza$$edir. 000095166 7102_ $$aUniversidad de Zaragoza$$bCiencias de la Educación$$cDidáctica y Organización Escolar 000095166 8560_ $$f735659@unizar.es 000095166 8564_ $$s704735$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/95166/files/TAZ-TFG-2020-3101.pdf$$yMemoria (spa) 000095166 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:95166$$pdriver$$ptrabajos-fin-grado 000095166 950__ $$a 000095166 951__ $$adeposita:2020-09-08 000095166 980__ $$aTAZ$$bTFG$$cFEDU 000095166 999__ $$a20200704174449.CREATION_DATE