Copyright Literacy in Spanish Library and Information Sciences (LIS) students
Resumen: Copyright literacy in Spanish Library and Information Sciences (LIS) students was studied using a web survey as part of a multinational research project. The study focused on their knowledge, opinions and experiences with various aspects of copyright and intellectual property legislation and training. Results show that Spanish students are familiar with copyright and related laws at the national level, as well as with Creative Commons Licenses. However, most of respondents were very unfamiliar with topics related to the protection of rights in the digital environment and international copyright issues. Therefore, there is a need to increase information and knowledge of copyright issues in the LIS curricula, since copyright issues are already, and will continue to be in the future, a relevant part of information professionals’ expertise.
Idioma: Inglés
DOI: 10.3989/redc.2020.3.1714
Año: 2020
Publicado en: Revista Espanola de Documentacion Cientifica 43, 3 (2020), 1-13
ISSN: 0210-0614

Factor impacto JCR: 1.276 (2020)
Categ. JCR: INFORMATION SCIENCE & LIBRARY SCIENCE rank: 60 / 86 = 0.698 (2020) - Q3 - T3
Factor impacto SCIMAGO: 0.368 - Library and Information Sciences (Q2)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Biblioteconomía y Docum. (Dpto. Ciencias Doc. Hª Ciencia)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2021-09-02-10:14:44)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2020-10-06, última modificación el 2021-09-02


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)