000095888 001__ 95888 000095888 005__ 20240410085606.0 000095888 0247_ $$2doi$$a10.28914/Atlantis-2019-41.2.10 000095888 0248_ $$2sideral$$a116473 000095888 037__ $$aART-2019-116473 000095888 041__ $$aeng 000095888 100__ $$0(orcid)0000-0002-1779-990X$$aTreviño, Isabel$$uUniversidad de Zaragoza 000095888 245__ $$aFlying Solo: Mobility in Up in the Air 000095888 260__ $$c2019 000095888 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted 000095888 5203_ $$aThis article analyses the film Up in the Air (2009) to explore one of the ways in which mobilities are reflected in twenty-first century cinema. The film's main character, played by George Clooney, is presented as a hypermobile traveller who has adopted a rootless, nomadic lifestyle that enables him to move at will. Combining contemporary critical theories on mobility with close textual analysis, this article examines the specific type of mobility embodied by the film's protagonist, based on weightlessness and incessant, frictionless movement, as well as the effects that large-scale mobility has on people's identities and on the ways in which they relate to others. As will be argued, the representation of the protagonist's mobility changes in the course of the film, in ways that call attention to the shortcomings of his highly mobile lifestyle. Este artículo utiliza la película Up in the Air (2009) para explorar una de las maneras en las que el cine contemporáneo refleja el mundo altamente móvil en el que vivimos. El personaje principal, interpretado por George Clooney, se presenta como un viajero hipermóvil que ha adoptado un estilo de vida nómada que le permite moverse a voluntad. Combinando las teorías críticas actuales sobre movilidad con el análisis textual, este artículo examina el tipo de movilidad encarnado por el protagonista de la película, el cual se basa en la ingravidez y el movimiento incesante y sin fricción, así como los efectos que tiene la movilidad a gran escala en la identidad de las personas y en la manera en que estas se relacionan con otras personas. Este artículo explora cómo la representación de este tipo de movilidad varía en el transcurso de la película, llamando la atención sobre las limitaciones de la vida móvil del personaje. 000095888 540__ $$9info:eu-repo/semantics/openAccess$$aby-nc-sa$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ 000095888 590__ $$a0.25$$b2019 000095888 591__ $$aLINGUISTICS$$b167 / 187 = 0.893$$c2019$$dQ4$$eT3 000095888 592__ $$a0.115$$b2019 000095888 593__ $$aLiterature and Literary Theory$$c2019$$dQ2 000095888 593__ $$aLinguistics and Language$$c2019$$dQ3 000095888 593__ $$aCultural Studies$$c2019$$dQ3 000095888 593__ $$aLanguage and Linguistics$$c2019$$dQ3 000095888 655_4 $$ainfo:eu-repo/semantics/article$$vinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion 000095888 7102_ $$13004$$2345$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Filolog.Inglesa y Alema.$$cÁrea Filología Inglesa 000095888 773__ $$g41, 2 (2019), 197-211$$pAtlantis rev. Asoc. esp. Estud. Anglo-Norteam.$$tATLANTIS-JOURNAL OF THE SPANISH ASSOCIATION OF ANGLO-AMERICAN STUDIES$$x0210-6124 000095888 8564_ $$s4185299$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/95888/files/texto_completo.pdf$$yVersión publicada 000095888 8564_ $$s10861$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/95888/files/texto_completo.jpg?subformat=icon$$xicon$$yVersión publicada 000095888 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:95888$$particulos$$pdriver 000095888 951__ $$a2024-04-10-08:43:03 000095888 980__ $$aARTICLE