The flip teaching as tool to improving students’ sustainable learning performance in a financial course
Resumen: Flip teaching (FT) is a methodology with a significant impact on the educational innovation trend that encourages active learning and facilitates the learning of students. The main objective of this study is to measure the impact of flip teaching on the learning of a course at a higher education institution. To analyze the differences in the exam marks between students that follow FT and other methodologies, the t-statistic and Mann–Whitney U test have been used. Results indicate that FT allows improving the performance of students and achieving collateral capacities, such as responsibility and awareness, making learning more sustainable. This study makes an interesting contribution to existing research in education and demonstrates that it is possible to introduce FT in a block of the course and can be transferable to other courses.
Idioma: Inglés
DOI: 10.3390/su12239998
Año: 2020
Publicado en: Sustainability (Switzerland) 12, 23 (2020), 9998 [1-11]
ISSN: 2071-1050

Factor impacto JCR: 3.251 (2020)
Categ. JCR: ENVIRONMENTAL SCIENCES rank: 124 / 273 = 0.454 (2020) - Q2 - T2
Categ. JCR: ENVIRONMENTAL STUDIES rank: 60 / 125 = 0.48 (2020) - Q2 - T2
Categ. JCR: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY rank: 30 / 44 = 0.682 (2020) - Q3 - T3
Categ. JCR: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY rank: 6 / 9 = 0.667 (2020) - Q3 - T3

Factor impacto SCIMAGO: 0.611 - Energy Engineering and Power Technology (Q1) - Environmental Science (miscellaneous) (Q1) - Renewable Energy, Sustainability and the Environment (Q1) - Management, Monitoring, Policy and Law (Q1) - Geography, Planning and Development (Q1)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA-FEDER/S56-17R
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/UZ/JIUZ-2018-SOC-01
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/UZ/UZ2019-SOC-05
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Economía Finan. y Contab. (Dpto. Contabilidad y Finanzas)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2023-12-15-08:59:12)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2021-01-14, última modificación el 2023-12-15


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)