Resumen: Over the years high gifted students have been ignored within the educational system, since most of them, even their families, did not want to be diagnosed as high gifted students in order to avoid being marginalised in classroom. Therefore, it has been discovered that either LOMCE or the Aragonese Curriculum lacks of special pedagogical strategies to implement in classroom in order to favour the learning process of high gifted students. That is why, this article aims to analyse different educational strategies proposed by different authors in order to increase their interest in learning. Moreover, within this article a unit plan has been created in order to facilitate high gifted students’ integration within the dynamic of the classroom. For this purpose, the unit plan includes many activities which foster the cooperative working, since it facilitates the integration of students through the use of the language within a real-world context. Finally, the study of high gifted students also involves the viewpoints of some teachers. Some of them coincided with the idea that the lack of particular measures for high gifted students makes difficult their integration in classroom, so that their level of interest in learning decrease and their process of learning is negatively affected. Durante muchos años, el alumnado con Altas Capacidades ha sido ignorado dentro del sistema educativo, ya que tanto ellos como sus familias no querían que se les diagnosticara como tal con el fin de evitar ser discriminados en el aula. También se indica en mi trabajo que tanto la LOMCE como el Curriculum Aragonés no incluyen medidas pedagógicas específicas para atender las necesidades de este alumnado. Por ello, este articulo trata de analizar las diferentes medidas pedagógicas propuestas por algunos autores. Además, dentro de este trabajo se ha diseñado una unidad didáctica para facilitar el aprendizaje de este alumnado dentro del aula. Por ello, muchas actividades diseñadas e incluidas en esta unidad didáctica se centran en fomentar el trabajo cooperativo ya que este facilita la integración de este alunando en el aula, a través de un uso de la lengua dentro de un contexto real. Por último, cabe destacar que el estudio de este alumnado también debe incluir el punto de vista de los profesores. De hecho, la mayoría de ellos afirman que ante la falta de medidas les resulta complicado ofrecerles una adecuada educación a este alumnado, por lo que su nivel de aprendizaje se ve afectado negativamente.