CLIL for the teaching of History and English in Secondary Education: How to complete the existing materials
Resumen: The importance of CLIL can be understood by the new demands in education and the changing social forces that affect the use of languages in applied contexts today. Therefore, the use of appropriate materials is basic. The aim of this paper is two-fold. Firstly, to establish the key elements of CLIL, reviewing the theoretical frameworks informing this methodology to identify its basic characteristics. Secondly, to examine to what extent they are applied in the teaching of History through a real example of a textbook for 2nd year of Secondary Education. To fulfil both aims, a list of nine criteria has been developed to be used as a relevant tool for teachers when choosing potentially effective materials. This tool will be inspired in the guidelines of two CLIL models in terms of SLA and content support. Finally, possible niches for improvement will be detected, always in order to increase students’ motivation.
Idioma: Inglés
DOI: 10.6035/languagev.6413
Año: 2022
Publicado en: Language Value 15, 1 (2022), 1-29
ISSN: 1989-7103

Factor impacto CITESCORE: 0.5 - Arts and Humanities (Q2) - Social Sciences (Q3)

Factor impacto SCIMAGO: 0.155 - Linguistics and Language (Q3)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/H16-20R
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Filología Inglesa (Dpto. Filolog.Inglesa y Alema.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial.


Exportado de SIDERAL (2023-09-13-14:31:49)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Filología Inglesa



 Registro creado el 2022-10-27, última modificación el 2023-09-14


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)