TAZ-TFM-2023-1360


Propuesta práctica literaria para la clase de inglés como lengua extranjera en Secundaria: ¡conviértete en un autor excepcional!

Vallés Fraga, Cristina
Cherechés, Bianca (dir.)

Universidad de Zaragoza, FEDU, 2023
Departamento de Filología Inglesa y Alemana, Área de Filología Inglesa

Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas, Artísticas y Deportivas

Resumen: This paper deals with the role that literature plays as a linguistic and cultural input in the English Secondary School classroom. It includes a historical overview analyzing the place that literature has occupied in the English as a foreign language classroom to shed light on the opportunities and benefits that literary materials offer. A practical proposal has been designed considering the communicative approach, the task-based learning and the students’ motivation to be applied in the 3rd year of ESO. As this sequences has not been applied yet, a discussion is included in order to reflect on the strong and weak points and how it can be improved.

Tipo de Trabajo Académico: Trabajo Fin de Master

Creative Commons License



El registro pertenece a las siguientes colecciones:
Trabajos académicos > Trabajos Académicos por Centro > Facultad de Educación
Trabajos académicos > Trabajos fin de máster



Volver a la búsqueda

Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)