Trauma, shame and performance: Towards a new topography of affects in black queer identities
Resumen: Haitian American feminist and lesbian activist MilDred Gerestant has become one of the most acclaimed gender performers who best illustrates the malleability of gender, race and sexuality in the reconstruction of black queer identities. Drawing on interdisciplinary theoretical frameworks like trauma studies, queer theory and affect theory, my contribution analyses MilDred''s gender performances as creative attempts to surpass negative affects often attached to minority identities. By exploring the affect of shame as a productive enactment of transformation and hope, rather than as a source of numbness and suffering, this article aims to offer an alternative epistemological paradigm of feminist feeling and thinking, thus challenging mainstream discourses of identity and affective normalcy.
Idioma: Inglés
Año: 2016
Publicado en: Journal of International Women's Studies 17, 1 (2016), 65-75
ISSN: 1539-8706

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/FFI2012-32719
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Filología Inglesa (Departamento de Filología Inglesa y Alemana)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2016-03-10-16:28:32)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Filología Inglesa



 Registro creado el 2016-03-03, última modificación el 2016-10-06


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)