Students' attitude, competence and motivation in the use of the travel blog for the EFL classroom
Resumen: This paper aims to explore the attitude of Spanish Secondary Education students as regards their competence in the use of the Internet in general and of (travel) blogs in particular. Issues such as students’ motivation to learn an L2 or students’ media literacy will also be discussed to frame the focus of the study. The sample of respondents includes learners enrolled in the first two years of Compulsory Secondary Education (ESO), and in the last stage of Secondary Education (Bachillerato). A questionnaire was accordingly administered to them to consider the appropriateness of, and to later decide the approach of, the teaching of English through the travel blog in the EFL classroom. Overall, results indicate that learners’ digital competence and generic awareness should be further developed towards a more functional and responsible use. Even so, learners positively view blogs as a valid resource that may help them improve in certain language skills and areas. and that may boost their motivation.

Este artículo explora la actitud de alumnos españoles de Educación Secundaria en relación a su competencia en el uso de Internet en general y de los blogs (de viajes) en particular. El foco de este estudio gira en torno a la motivación para aprender una segunda lengua y la alfabetización digital de los estudiantes. La muestra de encuestados incluye alumnos de los dos primeros cursos de la ESO y de la etapa de Bachillerato. Así pues, se les repartió un cuestionario para considerar si era apropiado enseñar inglés mediante blogs de viajes en la clase de ILF y decidir con qué enfoque hacerlo. En conjunto, los resultados indican que los estudiantes deben seguir desarrollando su competencia digital y conciencia de género de cara a un uso más funcional y responsable. Aun así, consideran los blogs como un recurso positivo para mejorar en ciertas destrezas y áreas del lenguaje, y que puede aumentar su motivación

Idioma: Inglés
Año: 2017
Publicado en: Encuentro 26 (2017), 3-22
ISSN: 1130-7021

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO-FEDER/FFI2017-84205
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/UZ/UZ2017-HUM-03
Tipo y forma: Article (Published version)
Área (Departamento): Área Filología Inglesa (Dpto. Filolog.Inglesa y Alema.)

Creative Commons You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use. You may not use the material for commercial purposes. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.


Exportado de SIDERAL (2019-11-05-11:45:54)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Articles



 Record created 2019-11-05, last modified 2019-11-05


Versión publicada:
 PDF
Rate this document:

Rate this document:
1
2
3
 
(Not yet reviewed)