School culture and school effectiveness: cooperation with environment as a leading way of learning
Resumen: In any academic institution two action levels with regards to school organization can be found. On the one hand, the macro-political level basically concerned with educative legislation and how these rule educative institutions. On the other hand, the micro-political level concern-ing school priorities. Along this book chapter we will provide a research based on how the macro and the micro political levels should handle together. Hence, we will basically provide an updated theoretical framework focusing on the most relevant trends. Moreover, we will keep on with a deep analysis of how stakeholders and active agents promote and develop curricular prescriptions. Finally, we will analyze and discuss how far the implementation of educative principles contributes to enhance the students’ interests and assumes their needs for a better teaching-learning process.
Idioma: Inglés
DOI: 10.15584/kpe.2019.7.7
Año: 2019
Publicado en: Kultura, Przemiany, Edukacja 7 (2019), 113-121
ISSN: 2300-9888

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Factor impacto SCIMAGO:

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica y Organiz. Esc. (Dpto. Ciencias de la Educación)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2020-05-22-08:20:13)

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2020-05-22, última modificación el 2020-05-22


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)