Educating for the future: How higher education in environmental management affects pro-environmental behaviour
Resumen: This study analyses whether and how environmental education determines the adoption of pro-environmental behaviours. We conducted an experiment on 222 business administration students to examine this relationship from two theoretical approaches: instrumental and emancipatory perspectives. Structural equation modelling shows that environmental education in higher education affects pro-environmental behaviour, but only in an indirect way, i.e., through the knowledge–concern–willingness model. These results confirm the emancipatory perspective of higher environmental management education in detriment of instrumental counterpart. Thus, this research sheds light on the current theoretical debate around both perspectives and it offers important implications for both educators and policy makers in designing business educational programmes.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.jclepro.2021.128972
Año: 2021
Publicado en: Journal of Cleaner Production 321 (2021), 128972 [15 pp.]
ISSN: 0959-6526

Factor impacto JCR: 11.072 (2021)
Categ. JCR: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY rank: 5 / 47 = 0.106 (2021) - Q1 - T1
Categ. JCR: ENVIRONMENTAL SCIENCES rank: 24 / 279 = 0.086 (2021) - Q1 - T1
Categ. JCR: ENGINEERING, ENVIRONMENTAL rank: 9 / 55 = 0.164 (2021) - Q1 - T1

Factor impacto CITESCORE: 15.8 - Engineering (Q1) - Energy (Q1) - Business, Management and Accounting (Q1) - Environmental Science (Q1)

Factor impacto SCIMAGO: 1.921 - Environmental Science (miscellaneous) (Q1) - Strategy and Management (Q1) - Industrial and Manufacturing Engineering (Q1)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA-FEDER/S42-20R-CREVALOR
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MICINN/EC02017-86305-C4-3-R
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/PID2020-113338RB-I00
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Organización de Empresas (Dpto. Direcc.Organiza.Empresas)
Área (Departamento): Área Comerci.Investig.Mercados (Dpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.)


Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2023-05-18-13:59:35)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2021-11-15, última modificación el 2023-05-19


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)