000109650 001__ 109650
000109650 005__ 20240124152521.0
000109650 0248_ $$2sideral$$a123556
000109650 0247_ $$2doi$$a10.17398/2340-2784.41.83
000109650 037__ $$aART-2021-123556
000109650 041__ $$aeng
000109650 100__ $$0(orcid)0000-0002-4919-8113$$aGonzález Vera, María Pilar$$uUniversidad de Zaragoza
000109650 245__ $$aBuilding bridges between audiovisual translation and Englishvfor Specific Purposes
000109650 260__ $$c2021
000109650 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted
000109650 5203_ $$aAudiovisual translation (AVT) has been exhaustively studied from various perspectives such as Cross-cultural Studies or Reception Studies. More recently, attention has been paid to its value in teaching foreign languages. However, in spite of the numerous descriptive papers on the didactic potential of AVT, relatively few are based on empirical research and even fewer when referring to the teaching of English for Specific Purposes (ESP). Thus, this case study aims to contribute to this field by taking the pulse of the didactic opportunities that AVT, in particular subtitling, offers in ESP and to provide a sample of activities that enhance the development of the skill of listening comprehension by the use of materials which are real and attractive to students.

La   traducción   audiovisual   (TAV)   ha   sido   analizada   en   profundidad   desdedistintos prismas como los Estudios Interculturales o los de Recepción. En losúltimos tiempos, se ha prestado mayor atención a su valor en la enseñanza deidiomas. Sin embargo, a pesar de los numerosos artículos descriptivos sobre elpotencial didáctico de la TAV, muy pocos se basan en investigaciones empíricasy aún son menos los que lo hacen en el contexto de la enseñanza del Inglés paraFines Específicos (IFE). Es por ello que este estudio de caso pretende contribuira   este   campo   considerando   las   oportunidades   didácticas   que   la   TAV,   y   enparticular   la   subtitulación,   ofrece   en   el   IFE   y   ofreciendo   una   muestra   de actividades que favorezcan el desarrollo de la destreza de comprensión auditivaa través del uso de materiales reales y atractivos para el estudiante
000109650 540__ $$9info:eu-repo/semantics/openAccess$$aby-nc$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/
000109650 590__ $$a1.027$$b2021
000109650 592__ $$a0.41$$b2021
000109650 594__ $$a1.6$$b2021
000109650 593__ $$aLinguistics and Language$$c2021$$dQ1
000109650 591__ $$aLINGUISTICS$$b114 / 194 = 0.588$$c2021$$dQ3$$eT2
000109650 655_4 $$ainfo:eu-repo/semantics/article$$vinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
000109650 7102_ $$13004$$2345$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Filolog.Inglesa y Alema.$$cÁrea Filología Inglesa
000109650 773__ $$g41 (2021), 83-102$$pIbérica (Madr.)$$tIbérica (Madrid)$$x1139-7241
000109650 85641 $$uhttp://www.aelfe.org/documents/41_04_IBERICA.pdf$$zTexto completo de la revista
000109650 8564_ $$s132925$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/109650/files/texto_completo.pdf$$yVersión publicada
000109650 8564_ $$s1468448$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/109650/files/texto_completo.jpg?subformat=icon$$xicon$$yVersión publicada
000109650 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:109650$$particulos$$pdriver
000109650 951__ $$a2024-01-24-15:17:16
000109650 980__ $$aARTICLE