Internet addiction in young adults: A meta-analysis and systematic review
Resumen: Internet addiction, although not recognized by the WHO or the APA, is a serious and problematic pathology. This meta-analysis shows that the incidence of Internet addiction in adults was high in recent years (2017–2020). The effect size returned according to the random effects model is Z = 24.63; SE = 0.205; p = .001. In addition, high heterogeneity is evident in the research addressing this topic (Q = 1240.719, df = 36, p < .001; I2 = 97.09%). On the other hand, the Eggers test indicated an absence of publication bias. The sample consisted of 30 studies with k = 37 samples from Europe, Asia, America and Oceania. The total sample was constituted by 21,378 participants (51.22% male, 48.78% women; Mean age = 23.55 years). The statistical analyses of meta-regression and model comparison show a complex problem at the international level, explained by age and sex, and apparently also by geographical area. The results of the systematic review show the increase of internet addiction in the new generations, with other variables playing a relevant role, such as: Increase of individualism, lower sociability and enculturation. We conclude highlighting the need to address this problem from a public health approach.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.chb.2022.107201
Año: 2022
Publicado en: COMPUTERS IN HUMAN BEHAVIOR 130 (2022), 107201 [10 pp.]
ISSN: 0747-5632

Factor impacto JCR: 9.9 (2022)
Categ. JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY rank: 8 / 147 = 0.054 (2022) - Q1 - T1
Categ. JCR: PSYCHOLOGY, EXPERIMENTAL rank: 3 / 89 = 0.034 (2022) - Q1 - T1

Factor impacto CITESCORE: 17.8 - Computer Science (Q1) - Arts and Humanities (Q1) - Psychology (Q1)

Factor impacto SCIMAGO: 2.464 - Arts and Humanities (miscellaneous) (Q1) - Psychology (miscellaneous) (Q1) - Human-Computer Interaction (Q1)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Psicolog.Evolut.Educac (Dpto. Psicología y Sociología)
Área (Departamento): Área Métod.Invest.Diag.Educac. (Dpto. Ciencias de la Educación)


Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2024-03-18-14:04:09)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2022-02-23, última modificación el 2024-03-19


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)