The mutual assessment system in teamwork: The value of the individual grade

Vázquez, S. (Universidad de Zaragoza) ; Latorre, C. (Universidad de Zaragoza) ; Liesa, M. (Universidad de Zaragoza) ; Rivera, P. (Universidad de Zaragoza)
The mutual assessment system in teamwork: The value of the individual grade
Resumen: Teaching-learning based on cooperative learning is grounded on a methodology that is currently one of the most widely used within formal education classrooms. Recently, special attention has begun to be paid to a fundamentally relevant aspect of the assessment of the learning of university students within their group performance: their individual grades obtained from teamwork. In addition to describing the individual grading system that is used to assess individual contributions, this study analyses the perceptions of 99 university students regarding the benefits that the system has for students’ learning process. A system of evaluation based on self-assessment, co-assessment and peer-assessment was implemented in a Spanish university. The results collected using a specially designed questionnaire led to the conclusion that improvements were achieved in the teaching-learning process, in manifesting positive attitudes and in improving students’ ability to learn to learn. In conclusion, students feel that they are granted greater control over their final grade and, as a result, perceive that their involvement in the task increases and their capacity for self-criticism develops.
Idioma: Inglés
DOI: 10.7275/wfkz-md55
Año: 2021
Publicado en: Practical Assessment, Research and Evaluation 26, 3 (2021), 3 [13 pp.]
ISSN: 1531-7714

Factor impacto CITESCORE: 2.1 - Social Sciences (Q2)

Factor impacto SCIMAGO: 0.335 - Education (Q3)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/S49-17R
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/ECO2017-86305-C4-3-R
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica y Organiz. Esc. (Dpto. Ciencias de la Educación)
Área (Departamento): Área Comerci.Investig.Mercados (Dpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.)


Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2023-06-21-15:03:31)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Comercialización e Investigación de Mercados
Artículos > Artículos por área > Didáctica y Organización Escolar



 Registro creado el 2022-03-09, última modificación el 2023-06-22


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)