Estudios
I+D+I
Institución
Internacional
Vida Universitaria
Repositorio Institucional de Documentos
Buscar
Enviar
Personalizar
Sus alertas
Sus carpetas
Sus búsquedas
Ayuda
EN
/
ES
Página principal
>
Artículos
> Flipped learning and good teaching practices in secondary education [Flipped learning y buenas prácticas docentes en educación secundaria]
Estadísticas de uso
Gráficos
Flipped learning and good teaching practices in secondary education [Flipped learning y buenas prácticas docentes en educación secundaria]
Moreno-Guerrero A.-J.
;
Soler-Costa R.
(Universidad de Zaragoza)
;
Marín-Marín J.-A.
;
López-Belmonte J.
Resumen:
Flipped learning is a didactic method that requires the teacher to have a series of competences for its application. The aim of this research is to analyse the abilities of Spanish teachers of Compulsory Secondary Education (CSE) to develop good practices in flipped learning and to discover the factors which influence the development of good practices in these teachers. The research method is based on a quantitative methodology with a descriptive and correlational design. A total of 1, 743 teachers in Spain participated in the study. The instrument used was the Flipped Classroom Teacher Scale (FCTS) questionnaire. The results show that 758 teachers, less than half the teachers surveyed, show competences to adequately develop a methodology based on flipped learning, where age, use of information and communication technologies (ICTs) in education, time spent using them in the personal sphere, number of devices and teaching experience have an influence on the application of the method. The conclusion reached is that there is a linear relationship between institutional support, technological self-efficacy, teaching beliefs and teaching strategies for the development of good practices in flipped learning in the teachers analysed, so these factors are postulated as conditioning factors. © 2021
Idioma:
Español
DOI:
10.3916/C68-2021-09
Año:
2021
Publicado en:
Comunicar
29, 68 (2021), 107-117
ISSN:
1134-3478
Factor impacto JCR:
5.725 (2021)
Categ. JCR:
COMMUNICATION
rank: 10 / 96 = 0.104
(2021)
- Q1
- T1
Categ. JCR:
EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
rank: 18 / 270 = 0.067
(2021)
- Q1
- T1
Factor impacto CITESCORE:
9.8 -
Social Sciences
(Q1)
Factor impacto SCIMAGO:
1.382 -
Cultural Studies
(Q1) -
Communication
(Q1)
Tipo y forma:
Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento):
Área Didáctica y Organiz. Esc.
(
Dpto. Ciencias de la Educación
)
Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial.
Exportado de SIDERAL (2023-05-18-16:05:02)
Enlace permanente:
Copiar
Visitas y descargas
Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos
Volver a la búsqueda
Registro creado el 2022-07-05, última modificación el 2023-05-19
Versión publicada:
PDF
Valore este documento:
Rate this document:
1
2
3
4
5
(Sin ninguna reseña)
Añadir a una carpeta personal
Exportar como
BibTeX
,
MARC
,
MARCXML
,
DC
,
EndNote
,
NLM
,
RefWorks