Estudios
I+D+I
Institución
Internacional
Vida Universitaria
Repositorio Institucional de Documentos
Buscar
Enviar
Personalizar
Sus alertas
Sus carpetas
Sus búsquedas
Ayuda
EN
/
ES
Página principal
>
Artículos
> A scale to measure educators’ musical skills in early childhood education
Estadísticas de uso
Gráficos
A scale to measure educators’ musical skills in early childhood education
Zarza-Alzugaray F.J.
(Universidad de Zaragoza)
;
García Gil D.
;
Casanova O.
(Universidad de Zaragoza)
;
Orejudo S.
(Universidad de Zaragoza)
Resumen:
Evaluating skills of students training to become teachers in early childhood education (ECE) is a key measure to improve their training and, subsequently, to bring about improvements in the way they train their pupils. No research literature specifically describing a scale designed to measure educators’ musical skills at the ECE level has been previously published. In view of this lack, we carried out the customary procedures for designing and validating a psychological measurement scale: on the basis of a sample of university students (n = 209), we created a valid, reliable tool that allows researchers to evaluate and quantify how teacher trainees perceive their own musical skills. By applying EFA, Parallel Analysis, and CFA, we observed the emergence of four differentiated categories distributed along 25 items in the questionnaire''s final version. To improve and refine this tool, further research and study replication in a series of different educational contexts would be required. © 2021 The Author(s)
Idioma:
Inglés
DOI:
10.1016/j.stueduc.2021.101085
Año:
2021
Publicado en:
Studies in Educational Evaluation
71 (2021), [11 pp]
ISSN:
0191-491X
Factor impacto JCR:
2.704 (2021)
Categ. JCR:
PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL
rank: 27 / 60 = 0.45
(2021)
- Q2
- T2
Categ. JCR:
EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
rank: 109 / 270 = 0.404
(2021)
- Q2
- T2
Factor impacto CITESCORE:
3.9 -
Social Sciences
(Q1)
Factor impacto SCIMAGO:
0.818 -
Education
(Q1)
Tipo y forma:
Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento):
Área Didáctica Expres. Musical
(
Dpto. Expres.Music.Plást.Corp.
)
Área (Departamento):
Área Psicolog.Evolut.Educac
(
Dpto. Psicología y Sociología
)
Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.
Exportado de SIDERAL (2023-05-18-15:57:05)
Enlace permanente:
Copiar
Visitas y descargas
Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos
Volver a la búsqueda
Registro creado el 2022-09-08, última modificación el 2023-05-19
Versión publicada:
PDF
Valore este documento:
Rate this document:
1
2
3
4
5
(Sin ninguna reseña)
Añadir a una carpeta personal
Exportar como
BibTeX
,
MARC
,
MARCXML
,
DC
,
EndNote
,
NLM
,
RefWorks