2025-01-31 12:12 |
Animal Welfare, National Identity and Social Change: Attitudes and Opinions of Spanish Citizens Towards Bullfighting
María, G.A. ; Mazas, B. ; Zarza, F.J. ; Miranda de la Lama, G.C.
- [JOURNAL OF AGRICULTURAL & ENVIRONMENTAL ETHICS 30, 6 (2017), 809-826- ISSN: 1187-7863]
Preprint: PDF
Registro completo
|
2025-01-16 14:35 |
La dragona y otros proyectos inspiradores. Experiencias interdisciplinares con futuras maestras de educación infantil
Caeiro, Martín ; Fuentes, Sara ; Serrano, Rosa María ; Murillo, Berta ; López, María Belén
- [Educación Artística 15 (2024), 72-93- ISSN: 1695-8403]
Versión publicada: PDF
Registro completo
|
2025-01-10 14:31 |
Análisis comparativo de la implementación del currículo de Educación Musical en la etapa de Primaria según la LOMLOE en las diferentes Comunidades Autónomas españolas. Explorando el constructo de la creatividad
Almunia Borruel, José Ángel ; Casanova López. Óscar
- [Revista Electronica Complutense de Investigacion en Educacion Musical 21 (2024), 25-54- ISSN: 1698-7454]
Versión publicada: PDF
Registro completo
|
2025-01-07 14:06 |
Formación musical del maestro de educación infantil mediante proyectos audiovisuales
Barrio Aranda, Luis del ; Serrano Pastor, Rosa Mª ; López Casanova, Mª Belén
- [REDU. Revista de Docencia Universitaria 22, 2 (2024), 178-197- ISSN: 1887-4592]
Versión publicada: PDF
Registro completo
|
2024-10-30 08:53 |
Music teacher competences oriented toward inclusive education: an analysis of proposals in the initial pre-service teacher training phase
del Barrio, Luis ; Casanova, Oscar ; Vernia, Ana M.
- [SAGE Open 14, 4 (2024), [19 pp.]- ISSN: 2158-2440]
Versión publicada: PDF
Registro completo
|
2024-10-30 08:53 |
Música y educación musical en la novela Vida de Pedro Saputo (1844) de Braulio Foz: entre el Romanticismo literario, el realismo y la mímesis costumbrista
Ramón-Salinas, Jorge ; Zavala-Arnal, Carmen M.
- [Cuadernos de Ilustración y Romanticismo 30 (2024), 525-554- ISSN: 1132-8304]
Versión publicada: PDF
Registro completo
|
2024-09-12 13:08 |
Música tradicional aragonesa en el aula: Contribución al legado del patrimonio cultural y artístico
López Casanova, María Belén ; Nadal García, Icíar
- [Neuma (Talca) 2024, 1 (2024), 75-89- ISSN: 0718-7017]
Versión publicada: PDF
Registro completo
|
2024-08-22 13:27 |
Current state and prospects of teaching-learning processes in music teacher education in Spain: a literature review
Casanova, Oscar ; Jorquera-Jaramillo, M. Cecilia ; Serrano, Rosa M.
- [BRITISH JOURNAL OF MUSIC EDUCATION 41, 3 (2024), 266-281- ISSN: 0265-0517]
Versión publicada: PDF
Registro completo
|
2024-07-31 09:30 |
Exploratory Study on the Impact on Emotional Health Derived from Participation in an Inclusive Choir
Juan-Morera, Borja ; Nadal-García, Icíar ; López-Casanova, Belén ; Estella-Escobar, Lucía
- [Healthcare (Switzerland) 12, 13 (2024), 1355 [18 pp.]- ISSN: 2227-9032]
Versión publicada: PDF
Registro completo
|
2024-07-04 08:18 |
Design and validation of a scale for the assessment of educational competencies in traditional musical games
Fernández Amat, Carmen ; Zarza-Alzugaray, Francisco Javier ; del Barrio Aranda, Luis
- [Humanities & social sciences communications 11 (2024), 860 [13 pp.]- ISSN: 2662-9992]
Versión publicada: PDF
Registro completo
|
|
|