Students apprehension and affective inertia in a Twitter-based activity: Evidence from students of an economics degree
Resumen: Students' affective inertia can lead to their resistance to conducting an activity. This article aims to identify the characteristics of an e-learning activity carried out via Twitter that can help teachers reduce the possible incidence of such inertia. The analysis, based on structural equation modelling and applied to a sample of 105 students, reveals that e-learning activities should be useful and enjoyable in order to reduce affective inertia. Furthermore, students that are more apprehensive towards using social networking sites (SNS) are more likely to experience affective inertia, and having high expectations regarding the activity's enjoyment are less likely to reduce their inertia, compared to those who are less apprehensive about SNS use. This research offers important implications for teaching practice on the designing of e-learning activities.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.ijme.2022.100683
Año: 2022
Publicado en: International Journal of Management Education 20, 3 (2022), 100683 [13 pp.]
ISSN: 1472-8117

Factor impacto JCR: 5.2 (2022)
Categ. JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH rank: 21 / 269 = 0.078 (2022) - Q1 - T1
Categ. JCR: MANAGEMENT rank: 100 / 227 = 0.441 (2022) - Q2 - T2
Categ. JCR: BUSINESS rank: 71 / 154 = 0.461 (2022) - Q2 - T2

Factor impacto CITESCORE: 7.1 - Business, Management and Accounting (Q1) - Social Sciences (Q1)

Factor impacto SCIMAGO: 1.056 - Strategy and Management (Q1) - Education (Q1)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/S54-20R-GENERES Group
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MICINN/PID2020-114874GB-I00
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MICINN/PID2020-118425RB-I00
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/UZ/PIIDUZ-17-064
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Comerci.Investig.Mercados (Dpto. Direc.Mark.Inves.Mercad.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2024-03-18-15:52:48)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2022-11-24, última modificación el 2024-03-19


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)