The Image of Women Architects in Films, 1912–1943: New Careers and Stereotyped Femininities
Resumen: Contrary to what might be expected, portrayals of women architects in films can be found as far back as the early decades of the twentieth century. In this article, the authors review a few films released between 1912 and 1943 in which one of the characters is a woman architect, focusing on three of them: Dr. Monica (1934), Woman Chases Man (1937) and The Lamp Still Burns (1943). The article explores the ways in which architecture was used by screenwriters and directors as a suitable vehicle to portray the ‘new woman’, as well as the conflicts that arise when a woman practices a traditionally male profession. It analyses the differences and limitations of these depictions, and the stereotypes regarding femininity that permeated these works of fiction.
Idioma: Inglés
DOI: 10.3390/arts12010004
Año: 2023
Publicado en: Arts 12, 1 (2023), 12010004 [21 pp.]
ISSN: 2076-0752

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Composición Arquitectónic (Dpto. Arquitectura)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2023-04-27-13:56:13)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2023-04-27, última modificación el 2023-04-27


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)