Teachers dealing with non-conformity: Development of the attitudes toward childhood gender identity questionnaire for educational settings
Resumen: Valid and reliable measures to evaluate teachers’ attitudes towards transgender and gender nonconforming students are lacking. Therefore, we developed the Attitudes toward Childhood Gender Identity Questionnaire for Teachers (ACGIQ-T). We analyzed data from 358 Spanish teachers (84.5% women). A CFA supported a 13-item version of the questionnaire with three factors (71% of the variance explained): Cross-gender roles in leisure/friendship; Cross-gender-typical behaviors and Cross-gender feelings/expressions. Cronbach´s alpha values were over 0.82. Regarding concurrent validity, women and feminine individuals were more likely to approve cross-gender behaviors. Associations of ACGIQ-T factors with other non-conformity roles were found, and the perception of cross-gender behaviors as problematic was associated with willingness to facilitate transitions of children and adolescents. Implications for the educational field are discussed.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.ijer.2023.102178
Año: 2023
Publicado en: International Journal of Educational Research 119 (2023), 102178 [11 pp.]
ISSN: 0883-0355

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Métod.Invest.Diag.Educac. (Dpto. Ciencias de la Educación)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2023-11-27-09:48:44)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2023-05-25, última modificación el 2023-11-27


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)