Resumen: Since early 2020, college education has been forced to face significant challenges and to experiment with new ways of teaching. The Covid 19 pandemic literally moved education away from the classrooms to computer screens and increased the IT skills of both professors and students at all levels. Students have become savvy in using internet-available material to prepare their essays and assignments and, in order to avoid plagiarism detection, use applications for rephrasing and paraphrasing (for example QuillBot—https://quillbot.com) to fool the anti-plagiarism software used in the majority of universities (for example Turnitin
Desde principios de 2020, la educación universitaria se ha visto obligada a enfrentar importantes desafíos y a experimentar nuevas formas de enseñar. La pandemia de Covid 19 literalmente trasladó la educación de las aulas a las pantallas de las computadoras y aumentó las habilidades en TI tanto de profesores como de estudiantes en todos los niveles. Los estudiantes se han vuelto expertos en el uso del material disponible en Internet para preparar sus ensayos y tareas y, para evitar la detección de plagio, utilizan aplicaciones para reformular y parafrasear (por ejemplo, QuillBot— https://quillbot.com ) para engañar al sistema antiplagio. software utilizado en la mayoría de las universidades (por ejemplo Turnitin. Idioma: Inglés DOI: 10.1080/09540962.2023.2209290 Año: 2023 Publicado en: PUBLIC MONEY & MANAGEMENT 43, 7 (2023), 725-726 ISSN: 0954-0962 Factor impacto JCR: 2.2 (2023) Categ. JCR: PUBLIC ADMINISTRATION rank: 40 / 91 = 0.44 (2023) - Q2 - T2 Factor impacto CITESCORE: 5.0 - Sociology and Political Science (Q1) - Finance (Q1) - Accounting (Q1) - Public Administration (Q2) - Business, Management and Accounting (all) (Q2)