Debate: Public sector accounting education and artificial intelligence
Resumen: Since early 2020, college education has been forced to face significant challenges and to experiment with new ways of teaching. The Covid 19 pandemic literally moved education away from the classrooms to computer screens and increased the IT skills of both professors and students at all levels. Students have become savvy in using internet-available material to prepare their essays and assignments and, in order to avoid plagiarism detection, use applications for rephrasing and paraphrasing (for example QuillBot—https://quillbot.com) to fool the anti-plagiarism software used in the majority of universities (for example Turnitin

Desde principios de 2020, la educación universitaria se ha visto obligada a enfrentar importantes desafíos y a experimentar nuevas formas de enseñar. La pandemia de Covid 19 literalmente trasladó la educación de las aulas a las pantallas de las computadoras y aumentó las habilidades en TI tanto de profesores como de estudiantes en todos los niveles. Los estudiantes se han vuelto expertos en el uso del material disponible en Internet para preparar sus ensayos y tareas y, para evitar la detección de plagio, utilizan aplicaciones para reformular y parafrasear (por ejemplo, QuillBot— https://quillbot.com ) para engañar al sistema antiplagio. software utilizado en la mayoría de las universidades (por ejemplo Turnitin.

Idioma: Inglés
DOI: 10.1080/09540962.2023.2209290
Año: 2023
Publicado en: PUBLIC MONEY & MANAGEMENT 43, 7 (2023), 725-726
ISSN: 0954-0962

Factor impacto JCR: 2.2 (2023)
Categ. JCR: PUBLIC ADMINISTRATION rank: 40 / 91 = 0.44 (2023) - Q2 - T2
Factor impacto CITESCORE: 5.0 - Sociology and Political Science (Q1) - Finance (Q1) - Accounting (Q1) - Business, Management and Accounting (all) (Q2) - Public Administration (Q2)

Factor impacto SCIMAGO: 0.57 - Sociology and Political Science (Q1) - Business, Management and Accounting (miscellaneous) (Q2) - Public Administration (Q2) - Accounting (Q2) - Finance (Q2)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Economía Finan. y Contab. (Dpto. Contabilidad y Finanzas)

Derechos Reservados Derechos reservados por el editor de la revista


Exportado de SIDERAL (2024-07-31-10:00:24)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2023-06-02, última modificación el 2024-07-31


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)