000126365 001__ 126365
000126365 005__ 20241125101153.0
000126365 0247_ $$2doi$$a10.1080/09540962.2023.2209290
000126365 0248_ $$2sideral$$a133785
000126365 037__ $$aART-2023-133785
000126365 041__ $$aeng
000126365 100__ $$aCohen, Sandra
000126365 245__ $$aDebate: Public sector accounting education and artificial intelligence
000126365 260__ $$c2023
000126365 5060_ $$aAccess copy available to the general public$$fUnrestricted
000126365 5203_ $$aSince early 2020, college education has been forced to face significant challenges and to experiment with new ways of teaching. The Covid 19 pandemic literally moved education away from the classrooms to computer screens and increased the IT skills of both professors and students at all levels. Students have become savvy in using internet-available material to prepare their essays and assignments and, in order to avoid plagiarism detection, use applications for rephrasing and paraphrasing (for example QuillBot—https://quillbot.com) to fool the anti-plagiarism software used in the majority of universities (for example Turnitin

Desde principios de 2020, la educación universitaria se ha visto obligada a enfrentar importantes desafíos y a experimentar nuevas formas de enseñar. La pandemia de Covid 19 literalmente trasladó la educación de las aulas a las pantallas de las computadoras y aumentó las habilidades en TI tanto de profesores como de estudiantes en todos los niveles. Los estudiantes se han vuelto expertos en el uso del material disponible en Internet para preparar sus ensayos y tareas y, para evitar la detección de plagio, utilizan aplicaciones para reformular y parafrasear (por ejemplo, QuillBot— https://quillbot.com ) para engañar al sistema antiplagio. software utilizado en la mayoría de las universidades (por ejemplo Turnitin.
000126365 540__ $$9info:eu-repo/semantics/openAccess$$aAll rights reserved$$uhttp://www.europeana.eu/rights/rr-f/
000126365 590__ $$a2.2$$b2023
000126365 592__ $$a0.57$$b2023
000126365 591__ $$aPUBLIC ADMINISTRATION$$b40 / 91 = 0.44$$c2023$$dQ2$$eT2
000126365 593__ $$aSociology and Political Science$$c2023$$dQ1
000126365 593__ $$aBusiness, Management and Accounting (miscellaneous)$$c2023$$dQ2
000126365 593__ $$aPublic Administration$$c2023$$dQ2
000126365 593__ $$aAccounting$$c2023$$dQ2
000126365 593__ $$aFinance$$c2023$$dQ2
000126365 594__ $$a5.0$$b2023
000126365 655_4 $$ainfo:eu-repo/semantics/article$$vinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
000126365 700__ $$aManes Rossi, Francesca
000126365 700__ $$0(orcid)0000-0002-2897-1744$$aBrusca, Isabel$$uUniversidad de Zaragoza
000126365 7102_ $$14002$$2230$$aUniversidad de Zaragoza$$bDpto. Contabilidad y Finanzas$$cÁrea Economía Finan. y Contab.
000126365 773__ $$g43, 7 (2023), 725-726$$pPublic money manag.$$tPUBLIC MONEY & MANAGEMENT$$x0954-0962
000126365 8564_ $$s750347$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/126365/files/texto_completo.pdf$$yVersión publicada
000126365 8564_ $$s884194$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/126365/files/texto_completo.jpg?subformat=icon$$xicon$$yVersión publicada
000126365 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:126365$$particulos$$pdriver
000126365 951__ $$a2024-11-22-12:07:50
000126365 980__ $$aARTICLE