Digital reality in Compulsary Secondary Education: uses, purposes and profiles in social networks
Resumen: Daily lives of adolescents have changed significantly with the incorporation of social networks. Therefore, this quantitative study aims to analyze which social networks they use, to find out the predominant type of use they make of them and to explore their connectivity profile. To carry out the study, a sample of 850 Spanish students in Compulsory Secondary Education was analyzed. The results show that adolescents spend an excessive number of hours on social networks, with little parental supervision. They mainly use WhatsApp, Instagram and YouTube for social purposes. It is concluded that adolescents in Compulsory Secondary Education, outside school hours, and with their smartphones, spend a large part of their day on social networks, suppressing other kind of activity.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1080/13614576.2023.2219244
Año: 2023
Publicado en: New Review of Information Networking 28, 1-2 (2023), 26-48
ISSN: 1740-7869

Tipo y forma: Artículo (PrePrint)
Área (Departamento): Área Didáctica y Organiz. Esc. (Dpto. Ciencias de la Educación)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial.


Exportado de SIDERAL (2024-01-16-08:33:33)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2023-07-12, última modificación el 2024-01-16


Preprint:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)