DIDACTIC ANALYSIS OF CURRICULAR MATERIALS BY FUTURE TEACHERS
Resumen: The design and implementation of a training experience with future Peruvian mathematics teachers is described, aimed at developing the competence of analyzing the didactic suitability of curricular materials on probability. From a qualitative approach and with the support of the guidelines of didactic engineering based on the Ontosemiotic Approach, the protocols of written responses of 38 participants are available. The results show limitations in the assessment of suitability indicators and difficulties to elaborate a reasoned judgment on it. It is concluded that there is a need to promote reflective practice on the use of curricular materials and proposals for improvement changes in all facets of didactic suitability in a joint manner.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1590/1980531410031_en
Año: 2023
Publicado en: Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas) 53 (2023), e10031 [21 pp]
ISSN: 0100-1574

Factor impacto CITESCORE: 0.8 - Cultural Studies (Q2) - Gender Studies (Q3) - Education (Q4)

Factor impacto SCIMAGO: 0.211 - Cultural Studies (Q2) - Gender Studies (Q3) - Education (Q3)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/AEI/PID2019-105601GB-I00-AEI-10.13039-501100011033
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/S60-20R
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica Matemática (Dpto. Matemáticas)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial.


Exportado de SIDERAL (2024-07-31-10:02:24)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2023-09-04, última modificación el 2024-07-31


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)