Nurturing a respectful connection: exploring the relationship between university educators and students in a Spanish veterinary faculty
Resumen: The respect of the teacher for the student is essential for effective teaching from the perspective of the students, even in comparison to the knowledge and communication capacity of the teacher. Consequently, the optimal development of this characteristic fosters a more effective and efficient student–teacher relationship. We initiated this research following a conversation with a group of university students, who expressed their discontent regarding the lack of respect shown towards them by some teachers. Therefore, we conducted a descriptive study using online surveys, focusing on the central axis in the teacher–student relationship. The results highlighted the need for faculty members to analyze and question their attitudes towards their students. This paper presents initial results of the data collected at the Veterinary Faculty of the University of Las Palmas de Gran Canaria.
Idioma: Inglés
DOI: 10.3390/vetsci10090538
Año: 2023
Publicado en: Veterinary Sciences 10, 9 (2023), 538 [12 pp.]
ISSN: 2306-7381

Factor impacto JCR: 2.0 (2023)
Categ. JCR: VETERINARY SCIENCES rank: 43 / 167 = 0.257 (2023) - Q2 - T1
Factor impacto CITESCORE: 2.9 - Veterinary (all) (Q2)

Factor impacto SCIMAGO: 0.552 - Veterinary (miscellaneous) (Q1)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Sanidad Animal (Dpto. Patología Animal)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2024-11-22-12:03:20)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Sanidad Animal



 Registro creado el 2023-09-21, última modificación el 2024-11-25


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)