Measuring Education Changes Between Generations: Evidence for 52 Developing Countries from 1870 to 2010
Resumen: This work measures the education changes between generations for a sample of 52 developing countries (Latin America, 15; Asia and the Pacific, 13; the Middle East, 6; and Africa, 18) from 1870 to 2010. Results show that the intergenerational correlations of Pearson-Spearman indices in the developing world are higher than ρ = 0.90, with those cases in which the existing correlation between individuals of the same gender exceeds values higher than ρ = 0.95 being especially noteworthy. The OLS estimations show intergenerational indices between 0.67 and 0.99, with Asia and Pacific being the region with the highest values, and Latin America being the developing region with the lowest indices. All four regions show a significantly high level of educational transmission between generations, with this lack of educational mobility appearing to be one reason for the stagnation of growth and economic development in these regions.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1007/s10834-023-09911-1
Año: 2023
Publicado en: Journal of Family and Economic Issues (2023), [19 pp.]
ISSN: 1058-0476

Factor impacto JCR: 2.3 (2023)
Categ. JCR: FAMILY STUDIES rank: 17 / 66 = 0.258 (2023) - Q2 - T1
Categ. JCR: ECONOMICS rank: 174 / 597 = 0.291 (2023) - Q2 - T1

Factor impacto CITESCORE: 5.1 - Social Psychology (Q2) - Economics and Econometrics (Q1)

Factor impacto SCIMAGO: 0.722 - Social Psychology (Q2) - Economics and Econometrics (Q2)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/S32-23R
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Organización de Empresas (Dpto. Direcc.Organiza.Empresas)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2024-07-31-09:39:08)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2023-11-16, última modificación el 2024-07-31


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)