Speech acts in travel blogs: users’ corpus-driven pragmatic intentions and discursive realisations.
Resumen: Travel blogs epitomise an informal, digital environment where international users engage in dialogical interactions about their travelling experiences. While doing so, they deploy a range of pragmatic intentions to exchange information and build discussion. Speech acts (Searle, 1975) encapsulate those intentions, and are generally assumed to differ in their illocutionary force depending on users’ communicative needs, and on whether hosted in posts or in comments. This paper explores the frequency and saliency of speech acts in travel blogs, by undertaking a contrastive study as regards generic features in an exploratory corpus of 18 Englishmediated travel blog posts and 367 travel blog comments. The three circles of English (Bolton & Kachru, 2006) are used to balance bloggers’ sociolinguistic background and represent native and nonnative speakers. A corpus-driven typology of speech acts for the travel blog is designed, since aprioristic, traditional classifications may not match users’ intentions in asynchronous, globalised, computer-mediated settings. Connections of particular speech acts with each of the generic instances, whether posts or comments, are revealed, and prototypical discursive realisations of those speech acts are qualitatively provided. The study unveils bloggers’ communicative practices and yields pragmatic and discursive resources users can handle to encode their pragmatic intentions in travel blog posts and comments.
Idioma: Inglés
DOI: 10.12795/elia.2021.i21.04
Año: 2021
Publicado en: Estudios de Linguistica Inglesa Aplicada (ELIA) 21 (2021), 85-123
ISSN: 1576-5059

Factor impacto CITESCORE: 0.1 - Social Sciences (Q4)

Factor impacto SCIMAGO: 0.143 - Linguistics and Language (Q3)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/DGA/H16-20R
Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/FFI2017-84205-P
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Filología Inglesa (Dpto. Filolog.Inglesa y Alema.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2023-12-19-13:59:45)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Filología Inglesa



 Registro creado el 2023-12-19, última modificación el 2023-12-19


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)