Outdoor Education and the LAI project: A conceptual framework for an educational experience
Resumen: For several years, pedagogical research is reflecting on innovative epistemological and methodological questions, and experimented with new forms and opportunities to enhance the quality of educational experiences with special attention to the role played by the environment.
The current contribution seeks to provide a conceptual framework so as to justify the pedagogical premises supporting the holistic LAI (Laboratorio Ambientale Interattivo) project – IEL (Interactive Environmental Laboratory).
Developed out of a web of initiatives contingent upon the educational needs of learners, LAI/IEL promotes observable learning activities that can be designed in combination with the training of kinesthetic and relaxation (body awareness) skills in a vertical arboreal space built in the playground of schools with or without a natural environment.
The article focuses on two significant conceptual dimensions: Embodied Cognition and Outdoor Education. An articulated and contextualized description of the LAI is approached as a holistic educational commitment within the programmatic framework of a sustainable didactics.

Idioma: Inglés
DOI: 10.6092/issn.1970-2221/16535
Año: 2023
Publicado en: Ricerche di Pedagogia e Didattica 18, 3 (2023), 75–95
ISSN: 1970-2221

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Psicolog.Evolut.Educac (Dpto. Psicología y Sociología)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2024-01-09-13:09:41)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2024-01-09, última modificación el 2024-01-09


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)