Resumen: This project develops a highly innovative approach to a Health teaching and learning programme. Several didactic resources have been used and worked on thanks to the use of web 2.0 such and Blogger. The materials launched with these resources were created by Nursing undergraduates of the Escuela Universitaria de Ciencias de la Salud de la Universidad de Zaragoza (Spain), monitored by their teachers and used in an Aragonese high school –IES Bajo Aragón de Alcañiz (Teruel)– in order to improve the syllabus of their school tutorials –Plan de Acción Tutorial (PAT)–. Drawing on the results it could be stated that this project has empowered the health issues dealt with in the different years of Secondary Education in this high school.
En este proyecto, se plantea un novedoso enfoque para la enseñanza-aprendizaje de temas de salud, mediante la utilización de recursos didácticos de la web 2.0. y software libre (Blogger). Para su desarrollo, se elaboraron materiales de trabajo por estudiantes de Enfermería de la Escuela Universitaria de Ciencias de la Salud de la Universidad de Zaragoza, con la finalidad de implementar un Programa de Promoción de Salud (PPS) dentro del Plan de Acción Tutorial (PAT) del Instituto de Educación Secundaria (IES) “Bajo Aragón” de Alcañiz (Teruel), promoviendo un empoderamiento en temas de salud en el alumnado de este centro. Idioma: Español DOI: 10.3989/arbor.2011.Extra-3n3139 Año: 2011 Publicado en: Arbor 187 (2011), 165-169 ISSN: 1988-303X Tipo y forma: Article (Published version) Área (Departamento): Área Enfermería (Dpto. Fisiatría y Enfermería) Área (Departamento): Área Filología Inglesa (Dpto. Filolog.Inglesa y Alema.)