Should the milkman return? The effect of a reusable packaging on product perceptions and behavioural intentions
Resumen: This research investigates how consumers evaluate returnable packaging for fast-moving consumer goods. Through three online studies, we analysed how returnable packaging influences consumer behavioural intentions (intention to recommend and repurchase intention), overall attitudes and product perceptions (attitude towards the product, perceived product quality, packaging convenience and perceived contamination), and the perceived environment-friendliness of the packaging. The results demonstrate that consumers, overall, rate returnable packaging more positively than single-use packaging, regardless of the type of single-use packaging (conventional or recycled plastic), the appearance of the returnable packaging (identical or different to the single-use packaging), and whether the type of product inside is non-sensitive or sensitive (a bottle of all-purpose cleaner vs. a pot of Greek-style yoghurt). Finally, the relevance and limitations of these results are discussed and their practical implications for managers, packaging designers and retailers are highlighted.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1016/j.foodqual.2023.105037
Año: 2023
Publicado en: Food Quality and Preference 112 (2023), 105037
ISSN: 0950-3293

Factor impacto JCR: 4.9 (2023)
Categ. JCR: FOOD SCIENCE & TECHNOLOGY rank: 35 / 173 = 0.202 (2023) - Q1 - T1
Factor impacto CITESCORE: 10.4 - Food Science (Q1) - Nutrition and Dietetics (Q1)

Factor impacto SCIMAGO: 1.126 - Nutrition and Dietetics (Q1) - Food Science (Q1)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Proyectos de Ingeniería (Dpto. Ingeniería Diseño Fabri.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2024-11-22-12:01:56)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2024-02-19, última modificación el 2024-11-25


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)