Empowering soft skills in children with ADHD through the co-creation of tangible tabletop games
Resumen: There has been a push in recent years to introduce soft skills at different levels of education, and tangible technologies are an excellent tool for achieving this. However, integrating digital skills for children with ADHD remains challenging, and educators need effective strategies to promote these skills. Thus, we investigate which methods and frameworks are the most appropriate for children with ADHD when designing technology and promoting creativity and social skills. A pilot experience is also presented in which a team of children with ADHD co-create a game using tangible tabletops. The results show that the strategies used promoted positive behaviors in terms of communication, collaboration, and creativity during the sessions. The contribution of this research is that it provides examples of effective strategies to promote soft skills in children with ADHD.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1007/s10209-023-01041-7
Año: 2024
Publicado en: UNIVERSAL ACCESS IN THE INFORMATION SOCIETY 23, 1 (2024), 3-21
ISSN: 1615-5289

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Lenguajes y Sistemas Inf. (Dpto. Informát.Ingenie.Sistms.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2024-04-12-13:59:48)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Lenguajes y Sistemas Informáticos



 Registro creado el 2024-04-12, última modificación el 2024-04-12


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)