Cultural Diversity and Education in Cameroon: Challenges and Opportunities
Resumen: This work is the result of cooperation, research and inter-university transfer, carried out thanks to a grant awarded in 2023 by the Office of Development and Cooperation (ODEC) of the University of Lleida to the annual call for development cooperation projects. This collaboration is not recent, as the faculties of Education of the universities of Yaoundé I (Cameroon) and Lleida (Spain) have been working together for more than ten years with the ultimate goal of improving the training of their students, future teachers and social educators.
Specifically, empirical qualitative work has been carried out with thirty-two young Cameroonians who are studying for their bachelor’s or doctoral degrees in both Spain and Cameroon. As the project is much broader, this article reflects on how the Cameroonian school of the 21st century should be a real space for multicultural encounters, and focuses on such aspects as coexistence, respect for differences, inclusion, the gender perspective, the management of the diversity of ethnic groups, etc. At the same time, it does not ignore that it is necessary to promote cooperation and mutual knowledge of both educational contexts.

Idioma: Inglés
DOI: 10.15257/ehquidad.2025.0009
Año: 2024
Publicado en: Ehquidad 23 (2024), 253-288
ISSN: 2386-4915

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica Expr.Plástica (Dpto. Expres.Music.Plást.Corp.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.


Exportado de SIDERAL (2024-11-14-10:18:04)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2024-11-14, última modificación el 2024-11-14


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)