Teachers “finding peace in a frantic world”: an experimental study of self-taught and instructor-led mindfulness program formats on acceptability, effectiveness, and mechanisms
Resumen: Mindfulness training (MT) is considered appropriate for school teachers and enhances well-being. Most research has investigated the efficacy of instructor-led MT. However, little is known about the benefits of using self-taught formats, nor what the key mechanisms of change are that contribute to enhanced teacher well-being. This study compared instructor-led and self-taught MT based on a book (Williams & Penman, 2011) in a sample of secondary school teachers. We assessed expectancy, the degree to which participants believed the intervention was effective, their program engagement, well-being and psychological distress, and evaluated whether mindfulness and self-compassion skills acted as mediators
Idioma: Inglés
DOI: 10.1037/edu0000542
Año: 2021
Publicado en: Journal of Educational Psychology 113, 8 (2021), 1689-1708
ISSN: 0022-0663

Factor impacto JCR: 6.856 (2021)
Categ. JCR: PSYCHOLOGY, EDUCATIONAL rank: 4 / 60 = 0.067 (2021) - Q1 - T1
Factor impacto CITESCORE: 10.0 - Psychology (Q1) - Social Sciences (Q1)

Factor impacto SCIMAGO: 2.623 - Education (Q1) - Developmental and Educational Psychology (Q1)

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Area Psiquiatría (Dpto. Medicina, Psiqu. y Derm.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2025-10-17-14:24:22)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Psiquiatría



 Registro creado el 2025-03-07, última modificación el 2025-10-17


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)