Does sex affect intergenerational education transmission in the spanish roma population?
Resumen: The Spanish Roma population have shown strong group cohesion and have maintained distinctive characteristics for more than 500 years in Spain. However, this cohesion does not guarantee the homogeneity of the group. The aim of this paper is to determine the diverse effects of the transmission of education to children by parents in all the subgroups of the Spanish Roma population. We analyse the outcome of gender roles for both parents as education transmitters and the recipients (their offspring) while allowing for the heterogeneity in the Spanish Roma population. Our analysis reveals the existence of a clear influence of the parents’ education level, with mothers being more influential than fathers. We also find disparities in education level attained, with females receiving less. This analysis should help to identify the most successful policies to increase the education level of the Spanish Roma population.
Idioma: Inglés
DOI: 10.1080/17449057.2024.2355415
Año: 2024
Publicado en: Ethnopolitics 24, 5 (2024), 479-490
ISSN: 1744-9057

Factor impacto SCIMAGO: 0.442 - Cultural Studies (Q1) - History (Q1) - Political Science and International Relations (Q2)

Tipo y forma: Artículo (PostPrint)
Área (Departamento): Área Fund. Análisis Económico (Dpto. Análisis Económico)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial. Si remezcla, transforma o crea a partir del material, no puede difundir el material modificado.


Exportado de SIDERAL (2025-11-21-14:41:09)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Fundamentos del Análisis Económico



 Registro creado el 2025-04-03, última modificación el 2025-11-21


Postprint:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)