TAZ-TFM-2015-389


Films in the L2 Classroom: A Resource for Motivating Students and Enhancing their Listening and Speaking Skills

Diego Gutiérrez, Sofía de
Tarancón de Francisco, Juan Antonio (dir.)

Universidad de Zaragoza, FFYL, 2015
Departamento de Filología Inglesa y Alemana, Área de Filología Inglesa

Máster Universitario en Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Idiomas, Artísticas y Deportivas

Resumen: This Master Dissertation explores the role of films in the L2 classroom as a resource for increasing students' motivation for learning and using the English language. It also analyses the use of films as a resource for enhancing students' listening and speaking skills. For this purpose, a work plan with a film is proposed. This work plan has been implemented in first year of Compulsory Secondary Education, and it is used as the basis for the conclusions presented in the Dissertation.

Tipo de Trabajo Académico: Trabajo Fin de Master

Creative Commons License



El registro pertenece a las siguientes colecciones:
Trabajos académicos > Trabajos Académicos por Centro > Facultad de Filosofía y Letras
Trabajos académicos > Trabajos fin de máster



Volver a la búsqueda

Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)