Implications of instructional strategies in sport teaching: a nonlinear pedagogy-based approach
Resumen: In this article, we have tried to establish the practical implications of instructional strategies in sport teaching. Firstly, we have highlighted the importance of the Teaching Game for Understanding as a teaching model that is fundamentally based on the use of modified games, whose purpose is for students to learn the tactical aspects of a certain sport, by way of modified versions of the real game. Later on, we have gone further into depth into a new way of understanding the teaching-learning process in sport, non-Linear Pedagogy, which is based on manipulating the relevant determining factors (task, environment and individual) to increase information sources and thus be able to guide students towards obtaining their objectives. Within non-linear pedagogy, verbal instruction (e.g., questioning) is considered to be a determining factor that attempts to channel the search for tactical solutions within a learning environment. Finally, we end the article with a section that refers to practical applications, where we purport to give a series of guidelines on how to implement questioning as a didactical resource whose aim is to improve students’ tactical action capacity.
Idioma: Inglés
Año: 2014
Publicado en: European Journal of Human Movement 32 (2014), 104-124
ISSN: 2386-409

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Didáctica de la Expresión Corporal (Departamento de Expresión Musical, Plástica y Corporal)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2016-04-15-11:40:43)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos > Artículos por área > Didáctica de la Expresión Corporal



 Registro creado el 2016-04-15, última modificación el 2017-03-27


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)