Looking into ELF variants: A study of evaluative it-clauses in research articles
Resumen: Given the high number of non-native English speakers in academia, it becomes necessary to look at the use made of English as a lingua franca (ELF), especially in written communication. It is the aim of this paper to look at ELF in a written academic genre, the research article (RA), in the discipline of business management. A corpus of ELF RAs written by scholars with different linguacultural backgrounds will be compared with a corpus of RAs written by scholars affiliated to Anglo-American institutions. The analysis will focus on a particular genre- specific formulaic sequence (Hu¨ttner, 2007), evaluative it-clauses. Results show differences in their frequency of use, the choice of adjectives, and (lack of) modality. The findings can be interpreted as lexico-grammatical innovations (Dewey, 2007), creative expressions (Seidlhofer, 2011), or emerging patterns (Jenkins, Cogo, & Dewey, 2011) in the process of adaptation, evolution and dynamism of English as used in international written academic communication.
Idioma: Inglés
Año: 2015
Publicado en: ESP Today 3, 2 (2015), 160-179
ISSN: 2334-9050

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Factor impacto SCIMAGO: 0.112 - Linguistics and Language (Q3) - Language and Linguistics (Q3)

Financiación: info:eu-repo/grantAgreement/ES/MINECO/FFI2012–37346
Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Filología Inglesa (Dpto. Filolog.Inglesa y Alema.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2021-01-21-10:50:10)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2016-07-22, última modificación el 2021-01-21


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)