000058797 001__ 58797
000058797 005__ 20170127103250.0
000058797 037__ $$aTAZ-TFG-2016-5017
000058797 041__ $$aspa
000058797 1001_ $$aGonzález Romero, Taida
000058797 24200 $$aObsessive compulsive disorder: a brief intervention to improve teachers' knowledge about OCD
000058797 24500 $$aTrastorno Obsesivo Compulsivo: una intervención breve para mejorar los conocimientos de los docentes sobre el TOC
000058797 260__ $$aZaragoza$$bUniversidad de Zaragoza$$c2016
000058797 500__ $$aObsessive-compulsive disorder (OCD) is a disorder characterized by the pres-ence of obsessions and compulsions. The aim of this study was to analyse what was the knowledge of the teachers on the OCD, and asses if after reading a simple information sheet about the disorder, there was a learning about the disorder. For this, they were given and read an information sheet about the disorder or about healthy diet, depends if they belonged to an experimental group or control group. In addition, they were requested to respond to a questionnaire before reading, after reading and within fifteen days thereafter. The survey also involved 40 teachers, ran-domly distributed into two groups. The results obtained indicate that there are some differences between both groups after reading the information sheet, however, only a few variables and in individual cases there are differences between them. On this basis, it cannot be concluded that there is difference between before and after receiving the information about the disorder.
000058797 506__ $$aby-nc-sa$$bCreative Commons$$c3.0$$uhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/
000058797 520__ $$aEl trastorno obsesivo compulsivo (TOC) es un trastorno caracterizado por la presencia de obsesiones y compulsiones. El objetivo de este trabajo fue analizar cuál era el conocimiento de los profesores sobre el TOC, y evaluar si tras la lectura de una sencilla hoja informativa sobre el trastorno, se producía un aprendizaje sobre dicho trastorno. Para ello se les entregó para leer una hoja informativa acerca del trastorno o de una dieta sobre la alimentación, según si pertenecían al grupo experimental o al de control respectivamente. Además se les pasó un cuestionario antes de la lectura, después de la lectura, y el mismo después de 15 días. La muestra incluyó a 40 maestros, distribuidos aleatoriamente entre los dos grupos. Los resultados obtenidos nos indican que hay ciertas diferencias entre ambos grupos después de la lectura de hoja informativa, sin embargo, solo en algunas variables y en casos concretos hay diferencias entre sí. Por ello no podemos concluir que haya diferencias entre antes y después de recibir la información acerca del trastorno.
000058797 521__ $$aGraduado en Maestro Educación Primaria
000058797 540__ $$aDerechos regulados por licencia Creative Commons
000058797 700__ $$aBarrasa Notario, Ángel$$edir.
000058797 7102_ $$aUniversidad de Zaragoza$$bPsicología y Sociología$$cPersonalidad,Evaluación y Tratamiento Psicológicos
000058797 8560_ $$f660675@celes.unizar.es
000058797 8564_ $$s1053031$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/58797/files/TAZ-TFG-2016-5017_ANE.pdf$$yAnexos (spa)
000058797 8564_ $$s1655347$$uhttps://zaguan.unizar.es/record/58797/files/TAZ-TFG-2016-5017.pdf$$yMemoria (spa)
000058797 909CO $$ooai:zaguan.unizar.es:58797$$pdriver$$ptrabajos-fin-grado
000058797 950__ $$a
000058797 951__ $$adeposita:2017-01-26
000058797 980__ $$aTAZ$$bTFG$$cFCSH