Positive attitudes towards racquet sport of primary school teachers

Quintas Hijós, A. (Universidad de Zaragoza) ; Pradas de la Fuente, F. (Universidad de Zaragoza) ; Castellar Otín, C. (Universidad de Zaragoza)
Positive attitudes towards racquet sport of primary school teachers
Resumen: The aim of this study was to know the attitudes towards racquet sports in Spanish primary school teachers. Eighty one teachers from Zaragoza participated in this study, filling out the scale Positive attitudes towards racquet sport of the validated Table Tennis Attitudes Questionnaire. The internal consistency of this scale was measured with the Cronbach alpha coefficient. The results indicate Md=2.19 (SD=0.38) in this scale. The 27.2% of the teachers have never done one training course of this kind of sports, being the badminton the most studied sport. However, the teachers have mainly badminton teaching material. This study shows which is the prevalence of the racquet sports in the teacher programs. Statistically significant relationships were found between the studies of the teachers or the kind of the school, and the attitudes towards racquet sport. The results of this study suggest us that there have to be more educative programs to implementation racquet sports.
Idioma: Inglés
Año: 2016
Publicado en: Gymnasium (Bacau) 17, 2 Suppl. (2016), 59-66
ISSN: 1453-0201

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica Expres.Corporal (Dpto. Expres.Music.Plást.Corp.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace.


Exportado de SIDERAL (2024-01-05-10:13:29)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2017-05-05, última modificación el 2024-01-05


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)