Didactic proposal of analysis of audiovisual images applied to documentary
Resumen: As understanding the, photographic image needs of a comprehensive registration system allowing us to consider the analysis parameters systematically, so too happens with the audiovisual image (e.g. documentary, feature film, and so on). This article presents a proposal for the analysis of audiovisual works based on the isolation of key frames and their subsequent analysis in succession through the use of the parameters of static image analysis. Photography often entails the concretion of a succession of images that remain in the act, that is, the synthesis of a succession of images. Choosing the key frame containing the analysis parameters allows us to conjugate a system for still image analysis for audiovisual images. This article presents both such analysis parameters and a proposal for their practical application to the two initial sequences of the documentary “Statues Also Die” (Chris Marker, Alan Resnais y Ghislain Gloquet, 1953), which defends a critical approach to ethnocentrism applied to the black-African artistic manifestations.
Idioma: Inglés
Año: 2016
Publicado en: Vivat academia 19, 136 (2016), 95-109
ISSN: 1575-2844

Originalmente disponible en: Texto completo de la revista

Tipo y forma: Artículo (Versión definitiva)
Área (Departamento): Área Didáctica Expr.Plástica (Dpto. Expres.Music.Plást.Corp.)

Creative Commons Debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de una manera que sugiera que tiene el apoyo del licenciador o lo recibe por el uso que hace. No puede utilizar el material para una finalidad comercial.


Exportado de SIDERAL (2022-05-11-13:12:55)


Visitas y descargas

Este artículo se encuentra en las siguientes colecciones:
Artículos



 Registro creado el 2017-05-05, última modificación el 2022-05-11


Versión publicada:
 PDF
Valore este documento:

Rate this document:
1
2
3
 
(Sin ninguna reseña)